Tutorohjaajien koulutukset

Mikä tutorohjaajien koulutus?

Tässä toiminnallisessa ja vuorovaikutteisessa koulutuksessa tutorohjaajat saavat inspiraatiota ja konkreettisia välineitä tutortoiminnan käytännön toteuttamiseen, opiskelijoiden ryhmäyttämiseen ja tutortoiminnan kehittämiseen. Koulutus on työpajatyyppinen ja toteutetaan sekä live- että verkkokoulutuksena.

Koulutuksen kesto on noin 7 tuntia. Koulutus järjestetään kahdesti vuodessa, keväällä ja syksyllä.

Kenelle?

Koulutus on suunnattu tutorohjaajille lukioissa ja ammatillisissa oppilaitoksissa. Koulutuksen toteuttaa Valtakunnallinen tutorverkosto, joka tukee useamman organisaation yhteistyönä toisen asteen oppilaitosten tutortoimintaa.

Valtakunnalliseen tutorverkostoon voit tutustua osoitteessa bit.ly/tutorverkosto.

Hinnat

Koulutus on maksuton.

Palautetta

Koulutus on saanut paljon kiitosta siitä, että keskustelulle ja kokemusten jakamiselle on varattu riittävästi aikaa. Positiivinen ja turvallinen ilmapiiri sekä erilaiset harjoitukset on koettu antoisiksi.

“Tämä oli toiminnallisin etäkoulutus, johon olen milloinkaan osallistunut. Tekniikka toimi, ohjaajat olivat hyvin sensitiivisiä ja keskustelua oli paljon.” -opettaja vuoden 2023 etäkoulutuksesta

“Erinomaisesti toteutettu etäkoulutus. Jokainen osallistuja oli aktiivisessa roolissa päivän aikana.”
– opettaja vuoden 2023 koulutuksesta

“Erittäin positiiviset ja selkeät asiantuntijat kouluttajina ja vierailijoina! Osallistujat olivat todella aktiivisia ja hyvällä asenteella mukana (kokemusmäärästä huolimatta). Toiminnalliset harjoitteet ja monipuolinen toteuttamistapa oli erittäin hyvä ja laadukas. Niistä sai omaan “hyvinvointipakkiin” lisätuotteita.” -opettaja vuoden 2022 koulutuksesta

Yhteyshenkilö

Opiskelijatoiminnan asiantuntija ja opiskelijakunnista vastaava varapuheenjohtaja. Yhteystiedot löydät täältä.