Usein kysyttyä

Tältä sivulta löydät kaiken tarpeellisen tiedon Lukiolaisten jäsenyydestä ja opiskelijakortista. Jos jokin kuitenkin jää askarruttamaan, ota meihin yhteyttä!

Voit ottaa meihin yhteyttä seuraavasti:

  • sähköpostilla: toimisto@lukio.fi
  • soittamalla numeroon: 09 5842 1500 (torstaisin klo 10-15)
  • chatissa (tiistaisin klo 12-16)

Kerrothan aina yhteyttä ottaessasi nimesi, osoitteesi ja syntymäaikasi. Kiitos!

Tämän hetken polttavimmat jäsenyyskysymykset

1. Miksi sain tekstiviestimuistutuksen Lukiolaisten Liiton laskusta?

Tekstarimuistutukset on lähetetty kaikille jäsenille, joiden lasku lukuvuoden 2020-2021 opiskelijakortista ja jäsenyydestä on vielä maksamatta. Jos olet ilmoittanut eroamisesta tai pyytänyt eräpäivämäärän siirtoa, voit jättää muistutuksen huomiotta. Jos olet maksanut laskun aikavälillä 9.7.-14.7., muistutus on todennäköisesti aiheeton.

Tekstarimuistutus ei sisällä muistutuskulua. Jos et maksa muistutusta, lähetämme vielä toisen muistutuslaskun 29.7. 5€ muistutuskulun kera. Jos et maksa tuotakaan laskua, digitaalisen opiskelijakortin voimassaolo päättyy 30.8. ja muovisen opiskelijakortin voimassaolo 30.9.

2. En ole saanut jäsenlaskua lukuvuodelle 2020-2021, mitä teen?

Jos olet ollut Lukiolaisten jäsen lukuvuonna 2019-2020 ja jatkat lukio-opintojasi syksyllä 2020, sinun tulisi saada jäsenlasku sähköpostiisi tai paperisena kotiisi! Laskut lähetettiin matkaan 17.6., jolloin paperilaskujen viipymisessä luonnollisesti kestää joitakin päiviä. Sähköpostilaskujen osalta tarkistathan roskapostikansion, laskusi on saattanut joutua sinne. Mikäli jatkat opintojasi neljännelle vuodelle, emme saa tästä automaattisesti tietoa emmekä näin voi lähettää laskua. Lisää tästä alempana!

Jos laskua ei kuitenkaan näy, voit olla yhteydessä laskun lähettäjään saadaksesi uuden laskun. Uuden laskun voi pyytää Visman asiakaspalvelusta shköpostitse: fsf.asiakaspalvelu@visma.com.

3. Miten otan digitaalisen opiskelijakortin käyttöön?

Digikortti toimii Frank App-sovelluksessa, joka ladataan puhelimeen. Kesän aikana liittyneiden jäsenten Frank App aktivoituu 1.8. alkaen, muulloin sovelluksen käyttöönotto on valmis 2-5 päivää laskun maksamisen jälkeen.

Sovellukseen tulee ensimmäisellä käyttökerralla rekisteröityä henkilötiedoilla, et siis tarvitse erillisiä tunnuksia etukäteen. Oppilaitos on kaikilla lukiolaisilla “Lukio (Lukiolaisten Liitto)”.

Jos olet unohtanut salasanasi Frank Appiin, voit olla asiasta yhteydessä Frankin asiakaspalveluun: info@frank.fi.

4. Voinko jatkaa jäsenyyttä neljännelle lukiovuodelle?

Voit! Lähetä meille todistus opintojen jatkumisesta, niin lähetämme sinulle jäsenmaksulaskun. Todistuksesta tulee käydä ilmi opintojen jatkuminen, nimesi sekä koulusi. Esim. kuvakaappaus Wilman yo-ilmoittautumisnäkymästä tai työjärjestyksestä käy. Halutessasi voit pyytää koululta kirjallisen todistuksen.