Usein kysyttyä

Tältä sivulta löydät kaiken tarpeellisen tiedon Lukiolaisten jäsenyydestä ja opiskelijakortista. Jos jokin kuitenkin jää askarruttamaan, ota meihin yhteyttä!

Voit ottaa jäsenpalveluumme yhteyttä seuraavilla tavoilla:

  • sähköpostilla: toimisto@lukio.fi
  • soittamalla numeroon: 09 5842 1500 (torstaisin klo 10-15) – suljettu 5.11.2020
  • chatissa (tiistaisin klo 12-16)

Kerrothan aina yhteyttä ottaessasi nimesi, osoitteesi ja syntymäaikasi. Kiitos!

Muut toimiston yhteystiedot löydät täältä.

Tämän hetken polttavimmat jäsenyyskysymykset

1. Milloin saan opiskelijakorttiini uuden lukuvuositarran?

Jos olet maksanut lukuvuoden 2020-2021 jäsenlaskun, tarran olisi jo pitänyt saapua. Laitathan tällöin meille sähköpostia (toimisto@lukio.fi), jossa on mukana ajantasaiset osoitetiedot.

HUOM! Mikäli olet maksanut lukuvuoden 2020-2021 jäsenlaskun vasta hiljan, tarra ei todennäköisesti ole vielä vain kerennyt perille. Tarran toimitusaika on noin 2-3 viikkoa laskun maksamisen jälkeen.

Mikäli olet jäsen ensimmäistä vuotta, kortin voimassaoloaika on painettu suoraan korttiin. Tällöin et tarvitse lukuvuositarraa.

2. En ole saanut jäsenlaskua lukuvuodelle 2020-2021, mitä teen?

Jos olet ollut Lukiolaisten jäsen lukuvuonna 2019-2020 ja jatkat lukio-opintojasi syksyllä 2020, sinun tulisi saada jäsenlasku sähköpostiisi tai paperisena kotiisi! Laskut lähetettiin matkaan 17.6., jolloin paperilaskujen viipymisessä luonnollisesti kestää joitakin päiviä. Sähköpostilaskujen osalta tarkistathan roskapostikansion, laskusi on saattanut joutua sinne. Mikäli jatkat opintojasi neljännelle vuodelle, emme saa tästä automaattisesti tietoa emmekä näin voi lähettää laskua. Lisää tästä alempana!

Jos laskua ei kuitenkaan näy, voit olla yhteydessä laskun lähettäjään saadaksesi uuden laskun. Uuden laskun voi pyytää Visman asiakaspalvelusta shköpostitse: fsf.asiakaspalvelu@visma.com.

3. Miten otan digitaalisen opiskelijakortin käyttöön?

Digikortti on käytettävissä noin viikon kuluessa liittymisestä. Digikortti toimii Frank App-sovelluksessa, joka ladataan puhelimeen.

Sovellukseen tulee ensimmäisellä käyttökerralla rekisteröityä henkilötiedoilla, et siis tarvitse erillisiä tunnuksia etukäteen. Oppilaitos on kaikilla lukiolaisilla “Lukio (Lukiolaisten Liitto)”.

Jos olet unohtanut salasanasi Frank Appiin, voit olla asiasta yhteydessä Frankin asiakaspalveluun: info@frank.fi.

4. Voinko jatkaa jäsenyyttä neljännelle lukiovuodelle?

Voit! Lähetä meille todistus opintojen jatkumisesta, niin lähetämme sinulle jäsenmaksulaskun. Todistuksesta tulee käydä ilmi opintojen jatkuminen, nimesi sekä koulusi. Esim. kuvakaappaus Wilman yo-ilmoittautumisnäkymästä tai työjärjestyksestä käy. Halutessasi voit pyytää koululta kirjallisen todistuksen.