Usein kysyttyä

Tältä sivulta löydät kaiken tarpeellisen tiedon Lukiolaisten jäsenyydestä ja opiskelijakortista. Jos jokin kuitenkin jää askarruttamaan, ota meihin yhteyttä!

Voit ottaa jäsenpalveluumme yhteyttä seuraavilla tavoilla:

  • sähköpostilla: toimisto@lukio.fi
  • soittamalla numeroon: 09 5842 1500 (torstaisin klo 10-15)
  • chatissa (tiistaisin klo 12-16)

Kerrothan aina yhteyttä ottaessasi nimesi, osoitteesi ja syntymäaikasi. Kiitos!

Muut toimiston yhteystiedot löydät täältä.

Jäsenyyden ajankohtaiset

1. Voinko jatkaa jäsenyyttä neljännelle lukiovuodelle?

Voit! Lähetä meille todistus opintojen jatkumisesta, niin lähetämme sinulle jäsenmaksulaskun. Todistuksesta tulee käydä ilmi opintojen jatkuminen, nimesi sekä koulusi. Esim. kuvakaappaus Wilman yo-ilmoittautumisnäkymästä tai työjärjestyksestä käy. Halutessasi voit pyytää koululta kirjallisen todistuksen.

 

2. Milloin saan opiskelijakorttiini uuden lukuvuositarran?

Jos olet maksanut lukuvuoden 2020-2021 jäsenlaskun, tarran olisi jo pitänyt saapua. Laitathan tällöin meille sähköpostia (toimisto@lukio.fi), jossa on mukana ajantasaiset osoitetiedot.

HUOM! Mikäli olet maksanut lukuvuoden 2020-2021 jäsenlaskun vasta hiljan, tarra ei todennäköisesti ole vielä vain kerennyt perille. Tarran toimitusaika on noin 2-3 viikkoa laskun maksamisen jälkeen.

Mikäli olet jäsen ensimmäistä vuotta, kortin voimassaoloaika on painettu suoraan korttiin. Tällöin et tarvitse lukuvuositarraa.

 

3. Miten otan digitaalisen opiskelijakortin käyttöön?

Digikortti on käytettävissä noin 2-5 päivän kuluessa liittymisestä. Digikortti toimii Frank App-sovelluksessa, joka ladataan puhelimeen.

Sovellukseen tulee ensimmäisellä käyttökerralla rekisteröityä henkilötiedoilla, et siis tarvitse erillisiä tunnuksia etukäteen. Oppilaitos on kaikilla lukiolaisilla “Lukio (Lukiolaisten Liitto)”.

Jos olet unohtanut salasanasi Frank Appiin, voit olla asiasta yhteydessä Frankin asiakaspalveluun: info@frank.fi.