Lukiolaispäivät

Lukiolaisia haalamassa iloisina.

Kuvaaja: Timi Kuosmanen
Instagramissa: @kousmanen

Lukiolaispäivät ovat tapahtumakokonaisuus, johon kuuluu Talvi-, Kevät- ja Syyspäivät. Lukiolaispäivillä pääset tutustumaan lukiolaisiin ympäri Suomen, oppimaan uutta ja pitämään hauskaa!

Talvipäivät

Lukiolaisia istuu portailla ja hymyilee

Kuvaaja: Samuel Oliveros De Nordenflicht

Mitkä Talvipäivät?
Talvipäivät on vuoden starttaava tapahtuma, jossa kouluttaudutaan omaan vastuualueeseen tai kiinnostuksen kohteeseen. Tapahtuma järjestetään heti tammikuussa. Talvipäivillä tarkastellaan tulevan vuoden tärkeimpiä teemoja, kuten tulevia vaaleja tai muita lukiolaisille tärkeitä projekteja. Koulutukset ovat innostavia, keskustelevia ja aktiivisia. Tapahtumalla pääset tutustumaan muihin saman vastuualueen tai kiinnostuksen kohteen omaaviin lukiolaisiin niin koulutuksissa kuin rennossa ilmapiirissä, esimerkiksi iltaohjelmassa. Talvipäivät kestävät koko viikonlopun perjantaista sunnuntaihin.

Kenelle?
Talvipäivät on tarkoitettu Lukiolaisten toimijoille, kuten piirijärjestöjen hallituslaisille ja aktiiveille, sekä Lukiolaisten toiminnasta kiinnostuneille. Tapahtumalla pääset osaksi toimintaa heti vuoden alusta ja saat koulutusta Lukiolaisissa toimimiseen.

Hinnat
Talvipäivät kestävät koko viikonlopun perjantaista sunnuntaihin. Tapahtumaan osallistuminen hotellimajoituksen ja aamupalan kera maksaa vuodesta vaihdellen 50–70€. Tapahtumalle myydään early bird -hintaan lippuja rajoitetun ajan lipunmyynnin alettua.

Palautetta
Talvipäiviä on kuvailtu yhteisölliseksi ja innostavaksi tapahtumaksi, jossa on helppo päästä osaksi Lukiolaisten Liiton toimintaa ja saada uusia kavereita ympäri Suomen!

Yhteyshenkilö
Tapahtuman yhteyshenkilöinä toimivat aktiivi- ja koulutustoiminnasta vastaava varapuheenjohtaja ja järjestöasiantuntija. Yhteystiedot löydät täältä.

Kevätpäivät

Lukiolaiset ideoivat yhdessä koulutuksessaTapahtumalla pelataan potkupalloa. Kannustusjoukkoja on paljon

Kaikki tapahtumalla olleet yhteiskuvassa.

Kuvaaja: Sara Alasuutari

Mitkä Kevätpäivät?
Kevätpäivät on Lukiolaisten perinteikkäin tapahtuma, joka järjestetään toukokuun puolessa välissä. Tapahtumalla saat hyvän varaslähdön kesään ja pääset tutustumaan rennosti muihin lukiolaisiin ympäri maan. Kevätpäivillä koetaan vuoden jännittävin urheiluspektaakkeli, potkupalloturnaus, johon jokainen voi halutessaan osallistua. Ilonpidon ohella syvennytään omaan vastuualueeseen koulutuksissa ja vertaistukiryhmissä. Kevätpäivillä tarkastellaan kulunutta kevättä ja pohditaan, mihin tulisi panostaa syyskaudella. Kevätpäivät kestävät koko viikonlopun perjantaista sunnuntaihin.

Kenelle?
Kevätpäivät on tarkoitettu kaikille lukiolaisille, jotka ovat kiinnostuneet Lukiolaisten Liiton tapahtumista ja haluavat tutustua toisiin lukiolaisiin ja liiton toimintaan. Tälle rennolle tapahtumalle voit osallistua, vaikket olisi vielä ollut Lukiolaisten toiminnassa mukana.

Hinnat
Tapahtuman hinta on vuodesta vaihdellen noin 70€. Hintaan kuuluu ohjelma, majoittuminen leirikeskuksessa sekä kaikki ruokailut (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala).

Palautetta
Kevätpäiviä on kuvailtu vuoden hauskimmaksi tapahtumaksi, jossa on päässyt tutustumaan toimintaan ja muihin lukiolaisiin!

Syyspäivät

Mitkä Syyspäivät?
Syyspäivät ovat vauhdikkaan järjestösyksyn aloitustapahtuma, joka on tarkoitettu kaikille Lukiolaisten nykyisille ja tuleville toimijoille. Tapahtuma järjestetään syyskuun alussa. Syyspäivillä kouluttaudutaan ajankohtaisista aiheista ja suunnataan katse kohti liittokokousta, jonka asiakirjoja valmistellaan yhteistoimin Syyspäivillä. Syyspäivillä pääset myös tutustumaan uusiin lukiolaisiin ympäri Suomen. Syyspäivät kestävät lauantaista sunnuntaihin.

Kenelle?
Syyspäivät on tarkoitettu kaikille lukiolaisille, ensikertalaisista konkareihin!

Hinnat
Tapahtuman hinta vuodesta riippuen noin 60€, joka sisältää tapahtuman ohjelman, hotellimajoituksen, sekä aamupalan.

Palautetta
Syyspäiviä on kuvattu syksyn aloittavaksi tapahtumaksi, jossa pääsee konkreettisesti vaikuttamaan Lukiolaisten toimintaan ja tulevaisuuteen.