Ohjaavien opettajien koulutukset

Mikä ohjaavien opettajien koulutus?

Jokainen hyvin toimiva opiskelijakunta tarvitsee tuekseen osaavan ohjaavan opettajan. Tässä verkkokoulutuksessa opettajat saavat näkökulmia ja eväitä ohjaavan opettajan roolissa toimimiseen ja opiskelijakuntatoiminnan tukemiseen. Opettajat oppivat opiskelijakuntatoiminnan peruselementeistä sekä osallisuuden ja demokratian rakentamisesta lukiossa. Vuorovaikutteisessa koulutuksessa opettajat pääsevät vaihtamaan kokemuksia ja saavat vinkkejä muilta ohjaavilta opettajilta.

Koulutus järjestetään kahdesti vuodessa, helmikuussa ja syyskuussa. Verkkokoulutuksen kesto on noin 4 tuntia.

Kenelle?

Koulutus on suunnattu lukioiden opiskelijakuntia ohjaaville opettajille. Koulutus tarjoaa hyödyllistä tietoa ennen kaikkea tehtävässään aloittavalle ohjaavalle opettajalle, mutta myös kokeneempi opettaja voi ammentaa koulutuksesta motivaatiota työhönsä.

Hinnat

Koulutus on maksuton.

Kävijäkokemuksia

Koulutukseen osallistujat ovat antaneet kiitosta koulutuksen keskustelevuudesta ja inspiroivista sisällöistä.

“Koulutus oli inspiroiva, monipuolinen ja aidosti hyödyllinen. Osallistun ensi kerrallakin!”. – Opettaja kevään 2024 koulutuksesta

“Koulutuksessa oli hyvä ilmapiiri kysyä ja ihmetellä. Lähitapaamisen oloinen meininki.” – Opettaja kevään 2024 etäkoulutuksesta

“Selkeää, sujuvaa, napakkaa. Kiitos!” – opettaja syksyn 2023 koulutusta

“Erinomainen paketti! Kiitos selkeästä rakenteesta ja aktivoivasta otteesta. Keskustelut muiden opettajien kanssa ovat todella antoisia.” -opettaja kevään 2022 koulutuksesta

Yhteyshenkilö

Opiskelijatoiminnan asiantuntija ja opiskelijakunnista vastaava varapuheenjohtaja. Yhteystiedot löydät täältä.