Opiskelijakuntajäsenyyden tarjoamat edut ja palvelut

Jäsenopiskelijakuntana lukiosi saa parhaimman avun ja hyödyn opiskelijakunta- ja tutortoimintaan sekä palveluja niiden kehittämiseksi.

Lukion kaikille opiskelijoille

Verkostoja, tietoa ja taitoja sekä uutta inspiraatiota

• Jäsenopiskelijakunnan yksi (1) edustaja vuodessa pääsee ilmaiseksi Suomen Lukiolaisten Liiton järjestämille Water-opiskelijakuntafestivaaleille (arvo 60€ / 85€).
  • Jäsenopiskelijakunnan 5 opiskelijaa vuodessa pääsee Suomen Lukiolaisten Liiton järjestämille Water-opiskelijakuntafestivaaleille koko ilmoittautumisen ajan alennettuun 40€:n hintaan (normaalihinta 60€/85€/hlö) .

Tietoa eduista ja palveluista sekä ajankohtaisia vinkkejä

• Jäsenopiskelijakuntien uutiskirje kilahtaa sähköpostiin n. neljästi vuodessa. Uutiskirje sisältää tietoa uusista alennuksista sekä muistuttelee jo olemassa olevista eduista. Ajankohtaisista vinkeistä voi napata lukioarkeen sisältöä.

Alennuksia lukiolaisen kohokohtiin kattamaan lukiopolkua

Lukion opiskelijakunnan hallitukselle

Apua ja vertaistukea

• Jäsenopiskelijakuntien hallitusten omassa WhatsApp-ryhmässä pääsee jakamaan kokemuksiaan, vaihtamaan ideoitaan sekä kysymään vinkkejä muilta lukiolaisilta.

Uutta oppia ja yhdessä ideointia:

• Jäsenopiskelijakunnalla on mahdollisuus saada maksuton teemakoulutus (vrt. Jano-opiskelijakuntakoulutus) kerran vuodessa opiskelijakunnan hallitukselle. Koulutus räätälöidään lukiolaisten toiveiden ja tarpeiden mukaan.

Materiaaleja ja apua opiskelijakuntatoiminnan kehittämiseen:

• Jäsenopiskelijakunnille on tarjolla neuvontaa yhdistysmuotoisen opiskelijakuntatoiminnan tueksi, opiskelijakuntatoiminnan opas malliasiakirjoineen sekä materiaaleja opiskelijakuntatoiminnan eri osa-alueiden kehittämiseen

Lukion tutoreille

Tukea tutoreiden työskentelyyn:

• Jäsenopiskelijakunnalla on mahdollisuus saada maksuton täsmäkoulutus kerran vuodessa lukion tutoreille.
  • Jäsenopiskelijakunnalla on mahdollisuus osallistua keväisin valtakunnalliseen tutorien peruskoulutukseen, joka järjestetään etänä.

Lukion henkilökunnalle

Tietoa eduista ja palveluista sekä ajankohtaisia vinkkejä:

• Jäsenopiskelijakuntien henkilökunnalle (rehtori, opinto-ohjaaja ja opiskelijakuntaa ohjaava opettaja) kilahtaa uutiskirje sähköpostitse noin neljästi vuodessa. Uutiskirje tarjoaa tietoa koulutuksista, materiaaleista ja oppaista sekä ajankohtaisista asioista liittyen osallisuuden tukemiseen lukioyhteisössä.