Lukiolaissäätiön stipendihaku 2023

Järjestön tiedotteet Uutiset Yleinen

Hae aktiiviselle lukiolaiselle stipendiä!

Suomen Lukiolaissäätiö myöntää vuonna 2023 yhteensä 2000 euroa erityistä yhteiskunnallista aktiivisuutta osoittaneelle sekä lukiolaisten asemaa edistäneelle lukiolaiselle tai lukiolaisille. Säätiö haluaa toiminnallaan edistää lukiolaistoimintaa ja -kulttuuria, lukiolaisten vaikuttamismahdollisuuksia yhteiskunnan eri tasoilla sekä lukiolaisten aktiivisuutta ja osaamista. Stipendi voidaan myöntää yhdelle lukiolaiselle tai summa voidaan myös jakaa monen henkilön kesken. Stipendi jaetaan koulujen päättäjäisviikolla.

“Suomen Lukiolaisten Liitto ja Lukiolaissäätiö haluavat kannustaa lukiolaisia yhteiskunnalliseen aktiivisuuteen. Stipendin hakijan aktiivisuus voi ilmetä esimerkiksi jonkinlaisena hankkeena tai tekona, joka on parantanut lukiolaisten oloja tai onnistunut aktivoimaan ja innostamaan muita. Lukiolaisten aseman edistäminen voi tarkoittaa esimerkiksi viestinnällisiä tekoja, opiskelijakunnassa toimimista tai lukiolaisten etujen valvomista”, sanoo Suomen Lukiolaisten Liiton ja Lukiolaissäätiön puheenjohtaja Ella Siltanen.

Stipendin saajaa voi esittää kuka tahansa kouluyhteisön jäsen 30.4.2023 kello 23.59 mennessä (Hakuaikaa jatkettu). Haku tapahtuu lomakkeen kautta osoitteessa bit.ly/stipendi23. Mikäli sinulla ei ole Google-tiliä, voit lähettää hakemuksen osoitteeseen stipendi@lukio.fi.

Esityksestä on käytävä ilmi lukiolaisen nimi, ikä, oppilaitos sekä syyt siihen, miksi esittäjä katsoo lukiolaisen osoittaneen yhteiskunnallista aktiivisuutta ja edistäneen erityisesti lukiolaisten asemaa yhteiskunnassa.

Vuonna 2011 perustetun Suomen Lukiolaissäätiön tavoitteena on ylläpitää ja kehittää lukiolaisten kulttuuria ja vaikuttamismahdollisuuksia. Viime vuonna säätiön stipendi jaettiin henkilölle, joka on ollut aktiivinen opiskelijakuntatoiminnassa sekä edistänyt nuorten asioita kunnan päätöksenteossa.

Lisätiedot: Matti Mannonen, asiahenkilö, Suomen Lukiolaissäätiö (matti.mannonen@lukio.fi, 0408286258)