Lukiolaiset etsii kahta viestinnän harjoittelijaa

Rekry Yleinen

Haemme joukkoomme kahta innostunutta ja oma-aloitteista

VIESTINNÄN HARJOITTELIJAA.

Pystymme tarjoamaan tänäkin vuonna kahdelle ihmiselle mahdollisuuden kokeilla viestinnän eri osa-alueita ja löytää oma suuntansa viestinnän ammattilaisena. Meillä pääset oppimaan uutta ja ottamaan itsellesi sopivan määrän vastuuta – tässä harjoittelussa kehittyminen on taattu.

Etsimme kahta idearikasta henkilöä kehittämää Lukiolaisten tunnettavuutta ja tarttumaan viestinnällisiin haasteisiin. Viestinnän harjoittelijana työtehtäviisi kuuluu päivittäistä viestinnän tuottamista ja suunnittelua. Näiden lisäksi pääset esimerkiksi ideoimaan miten lukiolaiset näkyvät ja kuuluvat jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä, päivittämään liiton viestintästrategioita sekä näkemään miten viestinnällä voidaan vaikuttaa järjestökentällä. Viestinnän harjoittelijana tulet olemaan tärkeässä roolissa viestintäkampanjoiden toteuttamisessa yhdessä viestintätiimimme kanssa ja saat näköalapaikan opiskelijajärjestön toimintaan.

Harjoittelijalta toivomme:

• palavaa halua oppia uutta ja kykyä omaksua asioita nopeasti
  • ymmärrystä ja kiinnostusta nuorista kohderyhmänä
  • hyviä vuorovaikutustaitoja
  • sosiaalisen median alustojen ymmärrystä ja osaamista
  • kykyä ottaa asioista selvää ja etsiä aktiivisesti tietoa
  • taitoa tarttua toimeen itsenäisesti ja kykyä johtaa omaa työskentelyä

Katsomme eduksi myös:

• kokemuksen tai koulutuksen viestinnästä
  • kykyä innostaa ja kannustaa toisia viestinnän pariin
  • osaamista valo- tai videokuvauksesta
  • idearikkauden viestinnän visuaaliseen toteutukseen
  • Googlen, Canvan, Mailchimpin ja Adoben alustojen osaamisen

Tarjoamamme viestinnän harjoittelut eivät kuitenkaan ole täysin samanlaisia keskenään, vaan vuoden 2023 harjoitteluissa painotamme hieman erilaisia kiinnostuksen kohteita. Kummankin harjoittelun työtehtäviä voidaan kuitenkin muokata sen mukaan, mihin suuntaan itse haluat kehittää omaa osaamistasi.

• Toukokuussa alkavassa harjoittelussa pääset tutustumaan ja tekemään töitä kokonaisvaltaisesti liiton viestinnän parissa.
    • Tässä harjoittelussa pääset viestimään lukiolaisten tärkeistä tavoitteista monipuolisille kohderyhmille. Pääset näkemään ja kokemaan kuinka viestintä on osana tapahtumia, järjestödemokratiaa ja vaaleja. Harjoittelussa saat syventyä myös viestinnän strategiseen suunnitteluun yhdessä viestinnän asiantuntijan kanssa..
  • Syyskuussa aloittavana viestinnän harjoittelijana pääset toteuttamaan perusviestinnän lisäksi erityisesti hankeviestintää yhdessä mentorointihankkeen projektipäällikön kanssa.
    • Mikä mentorointihanke? Lukiolaisten mentorointihanke puuttuu koulutuksen ja työelämän epäkohtiin: koulutuksen periytyvyyteen ja sukupuolisegregaatioon. Hankkeen toisella kaudella keskitytään tukemaan lukiolaisten pystyvyys- ja tulevaisuususkoa. Ohjelma on tarkoitettu niille lukiolaisille, joiden huoltajista kumpikaan ei ole korkeakoulutettu. Tavoitteena on tukea näitä lukiolaisia löytämään itseään kiinnostavan alan ja kannustaa heitä hakeutumaan lukion jälkeen opiskelemaan korkeakouluun. Tässä harjoittelussa pääset edistämään hankkeen näkyvyyttä ja sen tavoitteita viestinnän keinoin.

Molemmat harjoittelujaksot kestävät kolme kuukautta ja sijoittuvat aikaväleille toukokuu-elokuu (heinäkuu välissä vapaana) ja syys-marraskuulle. Maksamme kummastakin harjoittelusta 1400 €/kk, työmatka- sekä lounasedun. Hienoa, jos sinulla on käytettävissäsi opiskelupaikkasi harjoittelutuki. Harjoittelijalle kuuluu luonnollisesti myös viestintätiimin ja muiden toimiston tyyppien täysi tuki, apu ja avautumisseura. Toivomme, että valittavat henkilöt työskentelevät toimistolla Helsingin Töölössä, mutta etätöiden tekeminen ajoittain on mahdollista.

Olemme palkittu Hyvän mielen työpaikka. 15 hengen työporukassamme on rento meininki ja joskus vähän höpsötkin jutut yhdistyvät tiukkaan ammattitaitoon ja tavoitteellisuuteen. Toivomme hakijoiksi eri-ikäisiä, eri sukupuolien edustajia sekä kieli-, kulttuuri- ja muihin vähemmistöihin kuuluvia henkilöitä. Tehtävään valittavan tulee esittää rikosrekisterilain 6 §:n 2 momentin mukainen ote rikosrekisteristä.

Haku tapahtuu suorittamalla seuraavat tehtävät keskiviikkoon 8.3.2023 klo 23:59 mennessä:

1. Kuvaa itsestäsi minuutin mittainen esittelyvideo. (Jep, se on aika lyhyt.) Kerro kuka oot ja miksi saisimme susta mainion harjoittelijan!
  2. Täytä tämä lomake. Lomakkeella voit ilmaista mielenkiinnon jompaan kumpaan tai molempiin harjoitteluihin.
  3. Lataa video ja pdf-muotoinen ansioluettelosi Drive- tai Dropbox-kansioon. (Varmista jakoasetuksista, että mekin pääsemme niitä katsomaan.) Lisää kansion linkki lomakkeelle (kohdan 2 lomake).

Soitamme haastatteluun kutsutuille viimeistään 14.3. ja ilmoitamme sähköpostilla muille hakijoille rekrytilanteesta. Haastattelemme sopivimmat ehdokkaat lähtökohtaisesti 20.3. tai 21.3.

Lisätietoja harjoittelusta antavat

Jos harjoittelu kiinnostaa, mutta pohdit vielä Lukiolaisia työpaikkana, suosittelemme lukemaan vuoden 2021 harjoittelijamme blogikirjoituksen! Ellan kokemukset voit lukea tämän linkin takaa. Voit tutustua myös muihin työntekijöihimme ja heidän ajatuksiin Lukiolaisista työpaikkana verkkosivultamme “Toimiston tyypit” -blogisarjan kautta.