Lukiolaiset tapasivat tasavallan presidentin!

Järjestön tiedotteet Uutiset Vaikuttaminen

Suomen Lukiolaisten Liiton liittohallitus vieraili tasavallan presidentti Sauli Niinistön luona Presidentinlinnassa torstaina. Liittohallitus ja presidentti keskustelivat muun muassa siitä, kuinka lukiokoulutusta tulisi kehittää suhteessa yhteiskunnallisiin muutoksiin. Samaa mieltä oltiin esimerkiksi digitalisaation merkityksestä ja sen mahdollistamisen tärkeydestä. Presidentti kertoi pohtineensa itsekin keinoja, joilla taata kaikille lukiolaisille tietokone opiskeluvälineeksi.

Tapaamisessa keskusteltiin myös lukion merkityksestä jatko-opintoihin ja työelämään valmentamisessa. Presidentti Niinistö jakoi Lukiolaisten Liiton näkemyksen siitä, että jo lukiossa on tarjottava riittävästi mahdollisuuksia tutustua eri opintoaloihin, jotta nuorilla olisi paremmat edellytykset valita tulevaisuuden alansa. Presidentti otti myös puheeksi mallin, jossa koulujen tiloja voitaisiin hyödyntää koulupäivän jälkeenkin vapaa-ajan toimintaan, kuten opiskelijakuntien tapahtumiin sekä urheiluun ja muihin harrastusmahdollisuuksiin. Se tarjoaisi lukiolaisille tarpeellista vastapainoa opiskelulle.

“Maailman ja Suomen tilanne on nyt kovin epävarma, joten nuorten on hyvin tärkeää säilyttää luottamuksensa tulevaan ja tehdä siitä aktiivisesti parempaa itselleen ja muille. Luotan siihen, että hoidatte homman”, sanoi presidentti vierailun päätteeksi.

pressa_featured