palvelut2_cover

Opiskelijakortti

avaaliittymislomake

Liittymällä Lukiolaisten Liiton jäseneksi saat käyttöösi ainoan lukiolaisille tarjolla olevan opiskelijakortin, jolla olet oikeutettu paitsi opiskelijastatukseen myös Frankin tarjoamiin opiskelijaetuihin. Frank tarjoaa etuja paikallisista kahviloista aina nettikauppojen parhaimpiin alennuksiin asti. SLL:n jäsenyys on siis sijoitus, joka maksaa itsensä takaisin moninkertaisesti käden käänteessä. Opiskelijakortin tilaaminen maksaa vain 22€ (17€ vuotuinen jäsenmaksu + 5€ kortin valmistuskustannuksia). Seuraavina vuosina kortti uusitaan erillisellä lukuvuositarralla, jonka hinta on 17€.

Jäsenenä osallistut myös kaikille Lukiolaisten Liiton tapahtumille edullisemmin sekä tuet lukiolaisten edunvalvontaa. Olemme aina valmiita auttamaan opiskelijaelämää koskevissa kysymyksissä sekä puolustamme laadukasta ja kattavaa lukiokoulutusta nyt ja tulevaisuudessa. Me olemme lukiolaiset lukiolaisten asialla.

Lisäksi voit halutessasi liittää kansainvälisen ISIC-ominaisuuden opiskelijakorttiisi valitsemalla ISIC-vaihtoehdon tilauslomakkeessa. Kansainvälinen ISIC-kortti on ainoa maailmanlaajuisesti hyväksytty opiskelijatodistus ja se oikeuttaa sinut tuhansiin opiskelijaetuihin 125 000 paikassa yli 130 maassa. Todista maailmalla olevasi opiskelija ja säästä! Lisätietoa löydät isic.fi. Yhdistelmäkortin maksu 9€ lisätään ensimmäiseen jäsenmaksulaskuusi.

Tilaa opiskelijakortti tästä!

kortit

 

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Miten jäsenyys uusitaan?

Jäsenyys uusitaan vuosittain lukuvuositarralla, sama kortti kelpaa koko lukion ajan. Kaikki lukio-opintojansa jatkavat jäsenet saavat kesäkuussa kotiinsa jäsenmaksulaskun, jonka suorittaneille lähetetään lukuvuositarra elokuussa. Neljännelle vuodelle jatkavien opiskelijoiden on pyydettävä uutta jäsenmaksulaskua lähettämällä sähköpostia osoitteeseen toimisto@lukio.fi. Mukaan on liitettävä opintotodistus opintojen jatkumisesta.

Kuinka pitkään jäsenyyteni on voimassa?

Jäsenyys on voimassa kunkin lukuvuoden syyskuun loppuun asti. Esimerkiksi lukuvuoden 2014–2015 tarralla varustettu opiskelijakortti on voimassa syyskuun 2015 loppuun asti. HUOM! Poikkeuksen muodostaa HSL, jolle matkakorttien opiskelija-status on voimassa vain elokuun loppuun. Jäsenyysasiat kannattaa hoitaa siis kuntoon heti elokuun alussa, jotta saat HSL:n alennukset asianmukaisesti.

Mistä saan jäsenmaksulaskun?

Jäsenmaksulaskut postitetaan jäsenille aina kesäkuun aikana. Jos et jostain syystä ole saanut laskua tai olet hukannut sen, voit tilata uuden laskun osoitteesta toimisto@lukio.fi. Muista mainita viestissä sekä nimesi että osoitteesi!

Maksoin jäsenmaksun, mutta en ole saanut tarraa.

Tarrat toimitetaan kesällä lähetetyn jäsenmaksulaskun eräpäivään mennessä maksaneille elokuun aikana. Muina aikoina tarran toimitusaika on 2–3 viikkoa laskun maksamisesta. Mikäli tarraa ei kuulu, ota yhteyttä jäsenpalveluumme!

Kuinka pitkä opiskelijakortin toimitusaika on?

Kortin toimitusaika on sähköisesti liittyneille noin 2–3 viikkoa ja paperitse liittyneille 3–4 viikkoa. Paperilla liittyneet voivat nopeuttaa kortin saapumista tilaamalla laskun sähköpostiin ja maksamalla sen ennen eräpäivää. Valitettavasti emme pysty nopeuttamaan kortin toimitusta. Kortit tehdään siinä järjestyksessä, kun hakemukset saapuvat.

Minkälaisen kuvan valitsen opiskelijakorttiin?

Kuvan on oltava helposti tunnistettava kasvokuva. Kortinvalmistajalla on oikeus rajata kuva vaatimusten mukaiseksi.

Tilasin kortin jo aikaa sitten, eikä se ole vielä saapunut.

Kortin toimitusaika on kahdesta neljään viikkoa. Jos aikaa on kulunut enemmän, ole yhteydessä jäsenpalveluun. Ilmoitathan palvelun sujuvuuden vuoksi koko nimesi ja osoitteesi.

Korttini katosi, mitä teen?

Jos et ole vielä maksanut jäsenmaksua kuluvalle lukuvuodelle, voit tilata uuden kortin normaalisti.  Jos olet maksanut jäsenmaksun kuluvalle lukuvuodelle tai et ole varma, oletko maksanut jäsenmaksua, ole yhteydessä jäsenpalveluun.

Kortissani on virheellistä tietoa, mitä teen?

Virheellisistä korteista vastaa kortinvalmistaja Oberthur Technologies Finland. Heihin voi olla yhteydessä puhelimitse 09-5915900 tai sähköpostitse kuvalliset@oberthur.com. Kirjoita viestin otsikoksi “lukiolaiskorttikysely” ja oma nimesi.

Haluan erota liitosta, miten se onnistuu?

Laita meille sähköpostia (toimisto@lukio.fi), jossa ilmoitat erostasi. Kirjoita viestiin nimesi, syntymäaikasi, osoitteesi sekä jäsennumerosi (PAS-numero kortista), jos se on sinulla tallessa.

Haluan pois liiton sähköpostilistalta.

Laita sähköpostia jäsenpalveluun ja kerro nimesi sekä se, haluatko poistua vain sähköpostilistalta vai erota kokonaan liitosta.

Lukioni / lukioni nimi on vaihtunut. Täytyykö minun tilata uusi kortti?

Sinun ei ole pakko tilata uutta korttia mutta voit tehdä sen halutessasi. Uuden kortin saat tilattua ottamalla yhteyttä jäsenpalveluumme osoitteessa toimisto@lukio.fi

Kadotin lukuvuositarran, mitä teen?

Lähetä opiskelijakorttisi meille postitse tai tule käymään toimistollamme. Postilähetykseen tulee liittää osoitteellasi ja postimaksulla varustettu palautuskirjekuori. Mikäli lähetyksessä ei ole palautuskirjekuorta, joudumme veloittamaan palvelusta 5 euroa. Kun kortti saapuu toimistolle, liimaamme siihen uuden tarran ja postitamme sen sinulle takaisin. Aikaa tähän kuluu postituspäivien verran.

Osoitteeni on muuttunut, mitä teen?

Laita sähköpostia osoitteeseen toimisto@lukio.fi. Kerro nimesi, vanha ja uusi osoitteesi, lukiosi sekä jäsennumerosi (löytyy kortista kohdasta PAS). Huomaathan että postiin tehdyt osoitteenmuutokset eivät välity liittoon.

Minulle ei ole tullut Improbatur-lehteä.

Voit olla asiasta yhteydessä jäsenpalveluun. Tarkistamme osoitetietosi sekä lähetämme uusimman lehden sinulle.

Olen lähdössä vaihtoon, mitä pitäisi tehdä liiton jäsenyydelle?

Ilmoita jäsenpalveluun sähköpostitse (toimisto@lukio.fi), että olet lähdössä vaihtoon niin säilytämme tietosi mutta emme lähetä sinulle jäsenmaksulaskua siltä vuodelta, kun olet ulkomailla.

frank_featured