Opiskelijakuntaa ohjaavien opettajien koulutus

Hei sinä upea ohjaava opettaja!

Lukiolaisten liitto järjestää kaksi kertaa vuodessa maksuttoman koulutuksen lukioiden opiskelijakuntien ohjaaville opettajille.

Suomalaisen koulun oppimistulokset ovat maailman parhaimpia, mutta opiskelijoiden kokemukset kouluviihtyvyydestä ja vaikutusmahdollisuuksista ovat heikkoja. Aktiivisella opiskelijakuntatyöllä on suuri vaikutus näiden asioiden edistämisessä. Jokainen hyvin toimiva opiskelijakunta tarvitsee tuekseen osaavan ohjaavan opettajan. Tätä tehtävää tukeaksemme järjestämme Opiskelijakuntien ohjaavien opettajien koulutuksia.

Koulutukset tarjoavat näkökulmia ja eväitä ohjaavan opettajan roolissa toimimiseen sekä demokratian kehittämiseen lukiossa. Pääset vaihtamaan kokemuksia ja saat vinkkejä muilta lukioiden ohjaavilta opettajilta. Koulutus tarjoaa hyödyllistä tietoa ennen kaikkea tehtävässään aloittavalle ohjaavalle opettajalle, mutta myös kokeneempi opettaja voi ammentaa koulutuksesta motivaatiota työhönsä.

Seuraava koulutus järjestetään 5.2.2020 klo 9.00-16.15 Helsingissä. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 26.1.2020 täyttämällä tämä ilmoittautumislomake. Koulutus on maksuton.

Tarkemmat tiedot lähetetään ilmoittautuneille noin viikkoa ennen tapahtumaa.

Lisätietoa koulutuksesta saat liiton opiskelijatoiminnan suunnittelija Nooralta (noora.korhonen@lukio.fi, 050 433 2281).

Tervetuloa!

Päivän alustava ohjelma:

9.00 Aamukahvit
9.30 Tervetuloa
10.00 Opiskelijakunnan pyörät rullaamaan
10.30 Ajankohtaista opiskelijakunnissa
11.00 OpemonGo – ohjaavan opettajan roolia löytämässä
12.00 Lounas (omakustanteinen)
13.00 Kokemuksia ohjaajuudesta
14.00 Työkalut demokratian rakentamiseen lukiossa
14.45 Kahvia
15.00 Miten varmistetaan opiskelijakuntatoiminnan jatkuvuus?
15.30 Päivän hedelmät koriin
16.15 Koulutus päättyy