Opiskelijakuntaa ohjaavien opettajien koulutus

Hei sinä upea lukion ohjaava opettaja!

Lukiolaisten liitto järjestää kaksi kertaa vuodessa maksuttoman koulutuksen lukioiden opiskelijakuntien ohjaaville opettajille.

Suomalaisen koulun oppimistulokset ovat maailman parhaimpia, mutta opiskelijoiden kokemukset kouluviihtyvyydestä ja vaikutusmahdollisuuksista ovat heikkoja. Aktiivisella opiskelijakuntatyöllä on suuri vaikutus näiden asioiden edistämisessä. Jokainen hyvin toimiva opiskelijakunta tarvitsee myös tuekseen osaavan ohjaavan opettajan. Tätä tehtävää tukeaksemme järjestämme Opiskelijakuntien ohjaavien opettajien koulutuksia.

Koulutukset tarjoavat näkökulmia ja eväitä ohjaavan opettajan roolissa toimimiseen, sekä demokratian kehittämiseen lukiossa. Pääset vaihtamaan kokemuksia ja saat vinkkejä muilta lukioiden ohjaavilta opettajilta. Koulutus tarjoaa hyödyllistä tietoa ennen kaikkea tehtävässään aloittavalle ohjaavalle opettajalle, mutta myös kokeneempi opettaja voi ammentaa koulutuksesta motivaatiota työhönsä.

Seuraava koulutus järjestetään 5.9.2019 klo 9.30-16 Lahdessa (Tiirismaan lukio, Kirkkokatu 16, luokka 215). Ilmoittaudu mukaan viimeistään 27.8. täyttämällä tämä ilmoittautumislomake. Koulutus on maksuton.

Tarkemmat tiedot lähetetään ilmoittautuneille noin viikkoa ennen tapahtumaa.

Lisätietoa koulutuksesta saat liiton opiskelijatoiminnan suunnittelija Julialta (julia.petaja@lukio.fi, 050 433 2281).

Tervetuloa!

9.30 Aamusumppia ja murua
10.00 Tervetulosanoja
10.20 Opiskelijakunnan pyörät rullaamaan
11.00 Vertaistuki paras tuki, eli kokemukset jakoon!
12.00 Lounastauko (omakustanteinen)
13.00 OpemonGo – ohjaavan opettajan roolia löytämässä
14.00 RY ABC: Yhdistykseksi rekisteröitymisen salat
14.30 Iltapäiväsumppia ja nisua
14.30 Demokratian rakennuspalikat
15.00 Ei pyörän keksimistä jatkuvasti vaan toiminta jatkuvaksi
15.30 Päivän hedelmät pakettiin
16.00 Koulutus päättyy

Kirkkokatu 16, Lahti

5.9.-5.9.2019 09:30-16:00

Ilmoittaudu tästä

TUU MUKAAN

Parhaan hyödyn ja huvin lukioelämästä saat irti liittymällä Lukiolaisten jäseneksi: rahanarvoiset edut taskussasi, valtavasti mahdollisuuksia harrastaa ja lukiolaisten ääni vahvana päätöksenteossa!