Hae lukiolaisstipendiä lukiolaiselle, ylioppilaalle, lukiolaisyhteisölle tai opiskelijakunnalle!

Järjestön tiedotteet Uutiset Vaikuttaminen

Suomen Lukiolaisten Liitto ja Messukeskus myöntävät tänä vuonna jo yhdeksännen kerran 4000 euron edestä stipendejä ansioituneelle lukiolaiselle, tuoreelle ylioppilaalle, lukiolaisyhteisölle tai opiskelijakunnalle. Stipendi voidaan antaa kokonaan yhdelle henkilölle tai jakaa useampien kesken. Hakuaika alkaa nyt ja päättyy 28. lokakuuta 2016. Stipendin saaja(t) julkistetaan Studia-messuilla 29.11.2016 Messukeskuksessa.

Stipendiä voi hakea kuka tahansa: lukiolainen, tuore ylioppilas, luokiolaisyhteisö tai opiskelijakunta, joka on ansioitunut kouludemokratian ja yhteisöllisyyden tai kouluyhteisön hyvinvoinnin edistämisessä tai on edistänyt koulutyötä. Palkintoraha voidaan myöntää myös opiskelijalle, joka on selviytynyt lukio-opinnoista erityisistä haasteista tai vastoinkäymisistä huolimatta. Usein stipendin saajaa ehdottaa opiskelijakunta, rehtori tai opettaja, mutta stipendiä voi hakea kuka tahansa ja sitä voi ehdottaa myös itselleen. Stipendien saajat päättää hakemusten perusteella raati, jossa on Suomen Lukiolaisten Liiton ja Messukeskuksen edustajia. Palkintosumman lahjoittaa Suomen Messusäätiö.

Hakemukset tulee lähettää 28.10.2016 mennessä joko sähköpostitse osoitteeseen stipendi@lukio.fi tai postitse Lukiolaisstipendi, Suomen Lukiolaisten Liitto, Töölönkatu 35 B, 00260 Helsinki. Hakemuksessa tulee olla hakijan yhteystiedot (nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja lukio) ja perustelut, miksi juuri hakija tai yhteisö tulisi valita stipendin saajaksi.

Lisätietoa stipendeistä:

Janni Pellinen
markkinointikoordinaattori
Suomen Lukiolaisten Liitto
janni.pellinen@lukio.fi
050 572 9010

Lisätietoja Studia-messuista:

Johanna Suni
tiedottaja
Messukeskus
johanna.suni@messukeskus.com
040 515 4216

Suomen kattavin oppilaitoksia, liittoja, järjestöjä, opiskelijapalveluita ja työmahdollisuuksia esittelevä opiskelu- ja uratapahtuma Studia järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 29.–30.11.2016. Messut on suunnattu jatko-opintojaan suunnitteleville lukioikäisille nuorille. Sisäänpääsy rekisteröitymällä tai pääsylipulla (12 €). Maksuton sisäänpääsy Suomen Lukiolaisten Liiton jäsenkortilla. Tapahtuman järjestävät Suomen Messut ja Suomen Lukiolaisten Liitto.

Kuva: Riina Tanskanen